Waarom het zo fijn is om niet in de stad te wonen

CIMG1791

Van jongs af aan woon ik bijna in the middle of nowhere, wat ik superfijn vind. In deze post vertel ik waarom.

Je hebt 360° vrij uitzicht

Het hoogste bouwwerk in de buurt is een windmolentje van hoogstens 40 meter. Verder kun je eindeloos in de verte kijken. Ik kan zelfs bij goed weer de ArenA zien. Kun je nagaan, ik woon niet eens heel dichtbij Amsterdam.

Heel veel privacy

In je pyjama buiten rondlopen kan prima. De kans is toch heel klein dat iemand je ziet. Je kunt ook lekker buiten in de tuin zitten zonder dat je constant wordt aangestaard. Hoogstens door een koe.

Zonsop- en zonsondergangen

Het is prachtig om de zon tussen de bomen zien zakken, terwijl de lucht koraalroze en lila kleurt. Hetzelfde gebeurt ’s ochtends weer, heerlijk als je dan toch moet fietsen.

Dieren

Er staat altijd wel ergens een koe, schaap of ander dier dat bereid is om een gesprek te voeren. Lees: een koe die je een beetje gek aankijkt terwijl je een lange monoloog houdt.

Rust

Op een paar vogeltjes na kan het écht stil worden. Dat maak je niet veel mee tussen de huizen, hier wel. Ik zou ook niet op vakantie hoeven, een tuinstoel buiten zetten geeft hetzelfde effect.

Vers eten

Als je zelf geen fruitbomen en/of moestuin hebt, heeft een van de buren die wel. De vriezer ontploft soms van de hoeveelheid zelfgemaakte jam.

Natuurlijk is het niet oneindig geweldig, er zijn bijvoorbeeld ook veel meer vliegen en het waait harder, omdat er geen beschutting is. Ook ligt alles op minstens een kwartier fietsen. Ergens lijkt me het wel handig om meer in de buurt van dingen te wonen. In een stad heb je ook meer keuze qua winkels, horeca en musea, hier is dat totaal niet het geval. Toch ben ik hier meer dan tevreden.

Wat heb je liever: een stad/dorp of platteland?

12 thoughts on “Waarom het zo fijn is om niet in de stad te wonen

  1. Dit bericht klink voor mij ook heel herkenbaar. Ik woon zelf in Gelderland ook echt in de middle of nowhere tussen de boeren en koeien, mais en weilanden. Af en toe vind ik het heerlijk. Maar soms is het ook wel is fijn om in een stad te wonen lijkt mij alles bij de hand.
    Liefs Loes

    Like

  2. Wat heb je dit leuk geschreven. Ik zelf woon ook in een klein dorpje in Drenthe. Er is hier helemaal niets, behalve veel groen en rustige wegen. Wel met dorpjes op steenworp afstand, waar dan wel weer wat te beleven is gelukkig! Ik ben ook erg blij ‘in the middle of nowhere’ ;-)!

    Like

  3. Sommige dingen zijn erg herkenbaar, maar in de meeste dingen kan ik me niet echt herkennen. Ik woon in een vrij klein Fries dorpje.. maar het is niet echt ‘plattelands’. Vind ik wel fijn eigenlijk.

    Like

Geef een reactie

