This was July ~ Iets met boeken, blaadjes en filmen

CIMG2991
Voor mijn gevoel is augustus het begin van het einde van het jaar. Voordat het zover is, kijk ik nog even terug op juli.

Donderdag 2 juli
Zo gebeurt er weinig boeiends, zo moet je op een dag zowel een herkansing maken als naar de tandarts én naar de kapper. Helaas was het wel heel erg warm, maar ja, dat druilerige weer mag op zich ook wel weer even wachten. Die herkansing was trouwens erg nuttig, aangezien ik weer precies hetzelfde cijfer weer haalde. Geen onvoldoende gelukkig.

Vrijdag 3 juli
Mijn zus ging trouwen! Aan het einde van de dag gingen we naar een strandtent voor het feest, waar het superlekker was met een zeebriesje en mooi uitzicht.

Dinsdag 7 juli
Ieder jaar is het bij het inleveren van schoolboeken de bedoeling dat ze op volgorde liggen en helemaal vrij zijn van aantekeningen en blaadjes. Dat kost altijd redelijk wat tijd, aangezien je voornamelijk de aantekeningen van de vorige eigenaar uit moet gummen. Bij de inlevertafel mocht ik alle boeken ondersteboven op een berg op tafel leggen, want ‘De volgorde maakt niet uit.’ Ze werden niet eens doorgekeken. Als ik dat nu eens eerder wist…

Vrijdag 10 juli
Ik haalde mijn beddengoed van mijn bed en daartussen zaten twee zwarte spinnen. Twee! Waarom? Ik doe mijn bed wekelijks, ik stofzuig en er is niets dat spinnen aantrekt. Behalve mijn bed. Slaap lekker!

Maandag 13 juli
Officieel vakantie. Nog maar zes weken totdat school weer begint, hè, zo kort.

Toen kwam er een periode waarin ik van alles heb gedaan, maar geen idee wat. Ik had ook geen idee welke dag het was, wat niet echt helpt als je later er iets over wilt schrijven. Volgens mij probeerde ik vooral houtworm uit een houten bak te halen, meubels te schuiven en… Andere dingen. O ja! Mijn eerste video kwam online! Verder waaide het nogal hard, hetgeen ervoor zorgde dat een raam met vrij uitzicht transformeerde tot een raam de volgeplakt was met blaadjes. Gelukkig hing alleen de waslijn in de bomen en twee meter regenpijp was foetsie.

Dinsdag 28 juli
Mijn 25 jaar oude fiets begon toch wel heel veel kuren te vertonen, dus het was tijd voor een onderhoudsbeurt. De volgende dag kon ik hem ophalen, maar de versnellingen deden het nog steeds niet goed. Op donderdag kreeg ik hem weer terug, helaas met een overleden vijfde versnelling. Als je een voorwerp zo vaak gebruikt, merk je pas dat dat zo is wanneer het weg is. Tot zo ver de filosofische gedachten.

En verder

Food

Vakantie betekent ook meer zelf koken, zoals rechtsboven. Ik besloot de aardappels in bieten sap te koken, wat resulteert in oranje aardappels. Verder was ik het zat dat de Brinta niet werd zoals op het pakje, dus ik deed de rest van het pak in één keer door mijn yoghurt, samen met twee kiwi’s. De brij die vervolgens ontstond, zie je rechtsonder. Ik kon de hele massa met een vork opprikken. De laatste keer dat ik het gebruikte, deed het dus voor het eerst wat het moest doen. Ten slotte heb ik avocado helemaal herontdekt. De substantie vind ik nog steeds apart, maar peper en zout doen wonderen.

Fijn weekend!

Geef een reactie

