Lijstjes

Ik ben verslaafd

CIMG2978

Gelukkig niet aan weet ik veel wat voor rommel, maar aan hele andere dingen.

Komkommer

Een gewone boterham/cracker/rijstwafel? Plakjes komkommer erop. Zin in iets lekkers? Komkommer met eventueel iets van een dip erbij. Is het warm buiten? Komkommer bij het warme eten. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Per dag kan ik zo een halve tot een hele hele komkommer opeten. Dit is min of meer het vervolg van mijn basilicumverslaving, ik at namelijk een tijd lang bij mijn eten basilicum.

Tahin (sesampasta)

Eigenlijk is dit nog erger dan komkommer. Het smaakt ontzettend lekker op alles, zelfs een tosti met dit spul erop wordt gigantisch veel lekkerder. Met een snufje zeezout smaakt het ook goed.

Agario

Dit is een online spel waarbij het doel heel simpel is: ‘eet’ de kleinere bolletjes, maar zorg ervoor dat je zelf niet wordt opgegeten. Met je muis stuur je je bolletje naar de goede richting, verder hoef je niet echt iets te doen. Het lijkt daardoor saai, maar dat is het zeker niet. De tijd vliegt altijd snel voorbij als ik speel.

Dingen weggooien

Het is niet zo dat er in mijn kamer alleen maar een bed staat, maar ik ben gek op overzicht creëren. Alle spullen die ik niet heb, nemen geen plaats in in mijn hoofd, als je begrijpt wat ik bedoel. Zeker wanneer ik moet leren, zorg ik ervoor dat er zo min mogelijk rommel om me heen ligt.

Kleine voorwerpen

Echt een verslaving is het niet, eerder een soort voorkeur. We hebben thuis bijvoorbeeld allemaal grote pannen, maar ook een heel klein pannetje (10 cm doorsnee). Daardoor lijkt dat kleine pannetje ‘schattig’, voor zover een voorwerp dat kan zijn. Klinkt dat logisch?

Flikken Maastricht

Helaas volg ik het niet sinds het begin, deze geweldige serie. Eerst leek het me niets (want: Nederlandse serie), maar nu weet ik wel beter. Het nieuwe seizoen komt pas in het najaar, tot dan vermaak ik me wel met de herhalingen. CSI is trouwens ook een goede misdaadserie, alleen daarvan ken ik inmiddels de meeste afleveringen al.

Ben jij ergens verslaafd aan?

5 thoughts on “Ik ben verslaafd”

Geef een reactie

