Recepten

Healthy bananenijs

Untitled
Met dit warme weer kun je vast wel wat afkoeling gebruiken. Niet met gewoon ijs, maar met zelfgemaakt bananenijs. Lactose- en glutenvrij en supergezond!

Wat heb je nodig?

In principe maar een ding: bananen. Zoveel als je wilt. Met één banaan kun je niet heel veel ijs maken, maar het kan wel.

Wat moet je doen?

  1. Snijd de bananen in stukken van ongeveer twee centimeter.
  2. Stop de stukjes banaan in de vriezer. Je kunt ze per portie invriezen (twee à tweeënhalf bananen zijn een maaltijd, één à anderhalf banaan een tussendoortje), maar ook bij elkaar. Het is dan wel lastiger om de stukken los te maken.
  3. Haal de bevroren bananen uit de vriezer en maal ze fijn in de blender of het bakje dat bij de staafmixer zit. Mochten deze apparaten niet zo’n groot vermogen hebben, laat dan de bananen een paar minuten staan. Je ijs is dan wel minder stevig.

Mijn favoriet

Voeg een flinke scheut yoghurt, zoetstof en twee volkoren biscuits toe. Wil je dat je ijs stevig blijft? Zet de bak van de mixer met yoghurt even in de vriezer. Dit eet ik nogal eens als lunch. Misschien vreemd, maar je eet eigenlijk bananen. Niets mis mee!

Andere suggesties

Nootjes, rozijnen, een snufje kaneel, ander (bevroren) fruit of waar je dan ook zin in hebt.

Het lijkt misschien nutteloos om het eerste fijn te malen, maar daardoor lijkt het juist op ‘echt’ ijs.

Eet smakelijk!

Advertenties

6 thoughts on “Healthy bananenijs”

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s