This was June ~ Dansen, toetsen en het einde van een plantentijdperk

CIMG2958

Weet je, door deze ‘verslagen’ onthoud ik opeens alles wat ik gedaan heb in een maand. Wat dat precies is, lees je in dit artikel.

Dinsdag 2 juni
Gezellig naar het ziekenhuis geweest voor controle. Niet heel boeiend, alleen een nieuw ziekenhuis is wel even wennen. Ik heb wel dezelfde artsen en verpleegkundigen, maar bijvoorbeeld de dame achter de balie, de sfeer en de omgeving is heel anders.

Woensdag 3 juni
De dag die de geschiedenis ingaat als De Dag Dat Iris Tahin Ontdekte. Tahin is sesampasta en het is zó lekker! Het ziet er een beetje uit als dunne pindakaas, maar de smaak is het tegenovergestelde van het uiterlijk. Lekker op brood, crackers, rijstwafels en dan met een snufje zout en plakjes komkommer… Ik word te enthousiast.

Zaterdag 6 juni
De generale repetitie diende zich alweer aan, het begin van een weekend vol dansen. Dit was de eerste keer in een groot theater, dus dat was wel speciaal.

Zondag 7 juni
De dag van de twee shows. Met m’n gezicht vol make up ging ik weer naar het theater. Ik werd gebracht, maar ik moest wel een stuk lopen. Die vijfhonderd meter met stok (ja, stok) en kilo’s make up waren toch wel de ongemakkelijkste meters van de maand.

Vrijdag 12 juni
Vlak voor de laatste PTA-week moesten we nog even naar de Hortus Botanicus in Amsterdam, zo’n dierentuin met alleen maar planten. Dit was trouwens ook de eerste vrijdag van die twee hete vrijdagen. Niet zo prettig om in een kas te lopen van veertig graden… Gelukkig hadden we met z’n tweeën een bankje in de schaduw gevonden om alle opdrachten uit te schrijven.

Maandag 15 juni
Het gebeurde dus toch. Mijn herbarium was eindelijk af. Na weken van plantjes drogen en omschrijven, kon ik alles in een map doen en inleveren. Best raar, zoveel voorbereiding, vervolgens lever je die map in en krijg je er een getalletje voor terug (een tien trouwens, yay!).

Woensdag 17 juni
Het begin van de PTA-week, o help. Voor mijn gevoel had ik een extra week nodig om te leren, want ik was daarvoor veel te druk bezig met andere schoolprojecten.

Donderdag 25 juni
Even een sprongetje in de tijd, maar toetsen maken en leren is niet heel boeiend. Ik had meteen na mijn PTA’s een PO scheikunde. Sommige mensen weten vast precies wat ze moeten doen, ik gooi wat willekeurige dingen bij elkaar en fingers crossed.

Vrijdag 26 juni
Mondeling Nederlands. “Iris, wat is de stroming van ‘De klucht van de koe’ van Bredero?” “De Renaissance.” “Waaraan kun je dat zien?” “Nou, in het boek zitten veel trucs met taal, zoals de kok die een soort fantasie-Brabants spreekt en…” “Nee Iris, ik bedoel ‘De klucht van de koe’, niet ‘Warenar’.” Ja hoor, daar gaat mijn goede begin.

Maandag 29 juni
Discussie Nederlands. Heel boeiend om te zien hoe iedereen dichtklapt als je een georganiseerde discussie moet houden.

Dinsdag 30 juni
De laatste nacht dat ik sliep met winterdekbed, slaapsokken, winterpyjama en een soort huispak er overheen. Mocht je denken dat ik daarna meteen met een dunne pyjama en dito dekbed schaapjes ging tellen: ik sliep alleen zonder dat huispak. De rest bleef.

En verder
Verder mocht ik mijn konijn voor de eerste keer echt goed aaien (mijlpaal), alleen beet hij me de volgende dag. Daarnaast ik mijn lay out natuurlijk anders geworden en ik heb eindelijk een nieuwe foto. Ten slotte eindigde juni met insulinepompproblemen, gelukkig heb ik een reservepomp plus een vel stickers (op de foto), zodat het weer een beetje een leuke pomp is.

Juli
In juli is het natuurlijk vakantie! Oké, ik moet alleen mijn boeken wegbrengen en mijn rapport halen, maar dat is het. Verder gaat morgen mijn zus trouwen. Daarna heb ik eigenlijk niets gepland. Heerlijk.

Wat was jouw hoogtepunt van juni?

2 thoughts on “This was June ~ Dansen, toetsen en het einde van een plantentijdperk

Geef een reactie

