10x dit of dat #7

CIMG2954

Het is alweer even terug dat ik een ‘Would you rather…’-vragen beantwoordde, dus het is tijd voor meer!

O ja, ik heb mijn lay out weer veranderd. Iets frisser en rustiger. Ook niet te vergeten: ik heb een pagina gemaakt op Facebook!

Het vorige deel vind je hier, mijn inspiratie komt hier vandaan.

Zou je liever…

61. …iedere keer als je huilt bloed huilen of in karton veranderen?

Bloed huilen is een aandoening die echt voorkomt en dat valt op zich wel op, maar als een vriendin bij een zielige film steeds naast een stuk karton zit… Het lijkt me dan ook dat je als huilend stuk karton uiteenvalt in papierpulp.

62. …meerdere kansen hebben om iets leuks te doen of slechts één kans om iets geweldigs te doen?

Hmm, het lijkt me vervelend als je maar één keer iets superleuks kunt doen, dan is het zo snel voorbij. Misschien werkt het langer door, maar dan liever vaker wat leuks.

63. …het hele jaar zomer of herfst hebben?

Aan de ene kant zou ik zeggen dat de herfst heel nat is, maar het is wel een seizoen dat van 21 september tot 21 december loopt. In september kan het nog best warm zijn en in december krijg je ook de Sinterklaas-/kerstsfeer erbij. Toch kies ik voor de zomer.

64. …in een willekeurig land moeten wonen of een willekeurig beroep moeten uitvoeren voor de rest van je leven?

Waarom heb ik deze erbij gezet? Mèh, ik weet het niet. Het is natuurlijk wel zo dat je na je werk naar huis kunt, uit een land ver weg kun je niet zomaar naar familie toe. Dan maar het beroep.

65. …in Canada of in de VS wonen?

Ik ben in beide landen nog nooit geweest, dus ik kan niet echt duidelijk een verschil noemen. Misschien is het een vooroordeel, maar Amerika lijkt me in veel opzichten overdreven (mensen die overal OMG bij roepen o.i.d.). Het kan evengoed niet zo zijn en niet iedereen is hetzelfde, maar toch. Canada is wel weer kouder. Mag ik ook op de grens wonen?

66. …weer mammoeten of vriendelijke dinosaurussen op aarde hebben?

Vriendelijke dino’s, hoewel het wel een bende zou worden. Ze moeten a) enorm veel planten eten en b) ze maken alles onbedoeld kapot. Het zou er natuurlijk wel gaaf uit zien, van de lange nekken tussen de bomen, met van die lage geluiden… Zeker weten de dino’s. Misschien wel in een apart reservaat.

67. …een jaar lang in een grot moeten wonen of een jaar lang in een boot midden op zee vastzitten (je overleeft beide)?

Het is best balen als je een jaar lang last hebt van zeeziekte, dus geef mij maar de grot! Ik hoop alleen dat er geen rare beesten in zitten.

68. …even naar de top van de Mount Everest of naar de maan kunnen?

Beide uitstapjes zijn nogal een ervaring, maar even naar de maan lijkt me wel heel erg gaaf. Dan heb je nog meer uitzicht dan op de berg en je voelt hoe het is om daar te staan/zweven.

69. …alle soorten voedsel tevoorschijn kunnen toveren of twee keer per dag kunnen teleporteren (heen en terug is twee keer)?

Ik denk dat optie 1 snel saai wordt. Nu heb je nog een verrassingselement (‘Yay, [insert voedselsoort] is er nog!’). Dat teleporteren kun je goed gebruiken als je te laat bent.

70. …een rivier of een berg kunnen maken?

Ik weet niet wanneer je een van beide zou kunnen gebruiken. Een random berg lijkt me wel hinderlijker dan een rivier, daarbij komt nog dat water lekker rustgevend kan zijn.

Succes met nadenken over deze vragen!

6 thoughts on “10x dit of dat #7

Geef een reactie

