Het ABC van de afleiding

CIMG2944Me op slechts één taak focussen terwijl ik achter mijn pc zit? Nope, niet mogelijk. Ik hoef maar een letter in de adresbalk in te vullen en er verschijnt al een website vol afleiding. In deze post laat ik zien welke dat zijn.

A – www.acupofmedicine.nl
De blog van Celeste! Zeker niet de enige blog van deze lijst.

B – www.bloglovin.com
Een hele website waarop minstens de helft van mijn afleiding woont.

C – www.cena.nl
Blijkbaar bezoek ik nagenoeg nooit sites met een c, want dit kwam naar voren. Ik weet niet meer waarom.

D – www.duolingo.com
Ik leer mezelf online Spaans, aangezien ik het niet op school krijg.

E – www.ecosia.org
De winst van deze zoekmachine wordt omgezet in bomen, dus zoeken op Ecosia is goed voor het milieu.

F – http://www.faraodernederlanden.nl/
Haha, deze was ik alweer bijna vergeten! Ik ben benieuwd wat er met dit initiatief gaat gebeuren.

G – www.goeievraag.nl
Voor de meest willekeurige dingen tot aan natuurkunde: altijd handig.

H – www.hema.nl
Ik kreeg een Hema-bon voor mijn verjaardag, dus ik keek heel veel op de site. Dat scheelt uren ik de winkel rondjes lopen.

I – www.interparking.nl
O… Oké?

J – Niets.
Ik bezoek blijkbaar niet regelmatig sites met een j. Interessant.

K – www.kirstenjoy.nl
Weer een leuke blog, ditmaal die van Kirsten.

L – www.lisanneleeft.nl
Door Lisannes blog ben ik Kirstens blog gaan volgen.

M – www.mijnwoordenboek.nl
Hiermee kun je niet alleen woorden vertalen, maar ook werkwoorden vervoegen. Heel handig voor school.

N – www.nu.nl
Aan de ene kant voor school, maar stiekem ook voor rare feitjes.

O – Niets.
De tweede letter met niets, dat had ik eigenlijk niet verwacht.

P – www.picmonkey.com
Zonder deze site kan ik niet hoor! Precies goed om foto’s mee te bewerken.

Q – Niets.
Dit lag wel voor de hand natuurlijk…

R – Niets.
…maar dit niet.

S – www.sparknotes.com
Dit is voor mijn Engels PTA, snel verder!

T – www.top40.nl
Voor het bijhouden van muziek.

U – Niets.
Het is wel gezellig aan het einde van het alfabet.

V – www.vu.nl
Aangezien ik daar wil studeren, houd ik de open dagen en dergelijke bij.

W – www.weeronline.nl
Voor alle ‘ik-weet-niet-wat-ik-aan-moet-doendagen’.

X – www.xenos.nl
Dingen die je niet nodig hebt, maar die wel leuk zijn.

Y – www.youniqueblog.nl
Ik had YouTube verwacht, aangezien ik die permanent open heb staan, maar ik kom ook dagelijks op Femkes blog.

Z – Niets.

Zo. Nu heb jij weer afleiding.

9 thoughts on “Het ABC van de afleiding

Geef een reactie

