Overig

Zo maak je Pinterest-proof quotes

CIMG2928Overal kom je ze tegen: quotes. Als achtergrond van je telefoon, social media, op je muur en in tijdschriften. In deze post laat ik je ziet hoe je zelf zoiets kunt maken.

1. De foto

Natuurlijk kun je een effen achtergrond nemen, maar meestal zie foto’s bij de tekst. Na een paar honderd quotes zie je dat er vaak hele neutrale achtergronden worden gebruikt. Geen felle, contrasterende kleuren, maar iets rustigers, zodat de quote goed naar voren komt. Veelgebruikte achtergronden zijn bladeren, bloesem, wolken en de zee.

CIMG2929
Dit is niet zo praktisch: het gras en de bomen hebben een hardere, fellere kleur dan de lucht.
CIMG2928
Dit is beter. Weinig contrast, rustig en het past goed bij een inspirerende quote.

2. Het bewerken.

De foto is niet verkeerd, maar kan nog wel wat bewerkt worden. Ik zal het uitleggen aan de hand van PicMonkey, maar je kunt ieder bewerkingsprogramma hiervoor gebruiken.

Veel quotes hebben een gloed over zich. Vaak is dit een beetje groenachtig of rozeachtig. Verder is de afbeelding heel zacht van textuur, als je snapt wat ik bedoel.

CIMG2928
Met ‘Auto Adjust’ bij ‘Exposure’ wordt de foto wel heel vreemd.
Dit is het resultaat nadat ik de helderheid iets hoger heb gemaakt. Verder heb ik 'Orton' en 'Soften' gebruikt.
Dit is het resultaat nadat ik de helderheid iets hoger heb gemaakt. Verder heb ik ‘Orton’ en ‘Soften’ gebruikt.
CIMG2928
Met ‘Tranquil’ krijg je de bekende groenachtige gloed.
CIMG2928
Bij ‘Tint’ heb ik een roze kleur genomen en die voor 50% vervaagd.

3. De tekst

Zelf vind ik de groene versie mooier, dus daar komt de tekst op. Vanwege de lucht koos ik een quote over dromen.

Over het algemeen is het lettertype vrij los (als een handschrift) of heel simpel. Ik gebruikte ‘Sue Ellen Francisco’.

CIMG2928

 

Klaar! De truc is dus om het luchtig en zacht te houden. Kijk daarbij ook wat bij je quote past.

Fijn weekend!

2 thoughts on “Zo maak je Pinterest-proof quotes”

Geef een reactie

