De Liebster Award #2

CIMG2849
H
allo allemaal! Laatst ontving ik voor de tweede keer (vereerd!) de Liebster Award van Jolieke. Dat vond ik echt super, dus vul ik haar vragen graag in.

Het is de tweede keer dat ik genomineerd ben, dus ik nomineer niet nog een keer andere bloggers. Er zijn natuurlijk genoeg bloggers die hem verdienen, maar ik had de vorige keer al een beetje moeite met genoeg blogs van onder de honderd volgers vinden.

Haar vragen

1. Waarom ben je een blog gestart?

Ik ben dol op schrijven en ik help graag andere mensen. Nu is bloggen misschien niet letterlijk helpen (ik ruim niet voor je op, sorry :) ), maar ik deel graag mijn schrijfsels, zodat je lekker leesvoer hebt. Verder is het een uitlaatklep. Sommige mensen gaan een rondje hardlopen of een gerecht maken als ze even hun energie kwijt willen, ik stort me op mijn blog. Ik geloof wel dat ik een andere naam had moeten kiezen. Veel mensen missen de extra ‘s’ (Ilovesthis -> I. loves this -> Iris loves this). Dat snap ik ook wel en nu erger ik me een beetje aan mijn onhandige blognaam. 

2. Wat vind je het leukste aan je blog?

De lieve reacties op mijn posts! Heel cliché, I know, maar het doet me goed. Net als het gevoel dat ik krijg als ik een mailtje krijg met ‘[persoon X] volgt nu je blog’. Het gaat me niet om het krijgen van zoveel mogelijk volgers, maar het idee dat mensen waarderen wat je doet, is heel fijn.

3. Hoeveel tijd besteed je per dag aan je blog?

Niet heel veel tijd per dag, aangezien ik in principe alleen op vrijdag en zondag post. In een post zelf zit wel vrij veel tijd: foto’s maken, bewerken en het typen van de post. Ik denk dat dat anderhalf uur kost. Prima te doen, ik vind het niet erg.

4. Hoe zie jij jezelf later?

Later hoop ik arts én blogger te zijn, aangezien dat dat beide dromen van mij zijn. Ik weet niet of het makkelijk te combineren is, maar dat zie ik dan wel weer. Verder wil ik ook koeien, schapen en kippen. Gezellig. O ja, ik wil blijven dansen.

5. Liever rijk en dom of arm en slim en waarom?

Als je arm en slim bent, weet je wel hoe je moet overleven en misschien ook wel hoe je aan een goede baan en een huis kunt komen. Dan ben je slim en heb je iets op je rekening staan.

6. Als je een tijdmachine had die je maar één keer kunt gebruiken (dus niet meer terug naar nu). Wat zou je dan doen?

De tijdmachine verkopen aan iemand die er geïnteresseerd in is. Als ik niet terug kan, hoeft het voor mij niet. Ik zou wel zo een irritant moment kunnen omzeilen, door mezelf een paar uur/minuten vooruit te sturen (tenzij ik dan mijn toekomstige ik tegenkom).

7. Je mag je hele leven lang maar één bepaalde maaltijd eten, wat zou die maaltijd dan zijn?

Dat maakt op zich niet zoveel uit, aangezien je die maaltijd toch wel gaat haten. Waarschijnlijk zou ik iets neutraals kiezen, dat ook gezond is. Misschien een warme, goedgevulde maaltijdsalade. Die kan ik dan stiekem ook een beetje aanpassen.

8. Hou je van sporten en aan wat voor sport doe je?

Balsporten vind ik vreselijk, aangezien ik al meerdere keren ballen tegen mijn hoofd/rug en in mijn buik (tegen mijn naald…) heb gehad. Dingen waarbij ik moet rennen zijn ook niet heel handig, want mijn voeten vangen de klappen niet op. Dansen is echter iets wat ik al acht jaar enorm graag doe, ik zou ook wel professioneel willen dansen. Yoga lijkt me ook wel wat, ik geloof dat ik daar lenig genoeg voor ben.

9. Wat is je lievelingskleur?

Blauw, groen is ook wel mooi. Zo’n beetje de kleuren die in een plaatje met een strand, palmboom en zee zitten.

10. Als je voor de rest van je leven ergens anders in Nederland moest wonen, waar zou dat dan zijn? 

Ik kwam laatst tot de ontdekking dat ik nog nooit in Friesland, Zeeland, Groningen en Limburg ben geweest, oftewel ik heb een derde van Nederland nooit gezien. Ik ben ook maar één keer in Flevoland geweest. Desondanks zou ik waarschijnlijk richting de Veluwe willen wonen, midden in een bos-/heidegebied. Ik zou dan dus nog steeds maar tweederde van Nederland hebben gezien #avonturierIris.

11. Wat betekend succes voor jou?

Succes is voor mij tevreden zijn met wat je hebt en wat je hebt bereikt. Als je vind dat je alles goed voor elkaar hebt, is dat toch heel goed?

Bedankt voor het lezen!

3 thoughts on “De Liebster Award #2

Geef een reactie

