Persoonlijk, Weekoverzichten

This was April ~ Groene vingers, bergen planten en enge duiven

April
A
pril bleek achteraf toch nog iets drukker dan verwacht en zat dus goed volgepland. Kijk je mee?

Zaterdag 4 april
Met vriendinnen deed ik een high tea. Er was echt veel te veel eten, maar het was een gezellige middag/avond.

Zaterdag 11 april
Mijn zus gaat in juli trouwen, dus daar moest ik nog wel even wat leuks voor scoren. In de eerste winkel slaagde ik meteen, alleen het lukt nog steeds niet om schoenen te vinden. Niet dat ik niets leuks kan vinden, maar zooltjes maken het nogal lastig.

Donderdag 16 april
Geslaagd voor mijn DELF-examen! Ik heb B1 Frans gedaan en ik was met 83% geslaagd, dus daar was ik best blij mee. Mijn diploma krijg ik pas over 3-6 maanden, want die moet in Frankrijk gedrukt worden en met een speciale koffer naar Nederland. Het is maar een papiertje, maar oké.

Zaterdag 18 april
Mijn vader besloot twee dagen van tevoren om toch zijn verjaardag te vieren in het pannenkoekenrestaurant. Super lekker, maar ik zit altijd stampvol.

Maandag 20 april
Nederlands duopresentatie gegeven. Of ik niet steeds het raam uit wil kijken als ik niet aan de beurt ben. Whoops. Volgens mij heeft iedereen wel van die dingen die je doet terwijl je het niet door hebt, dit is er eentje van mij.

Bij de oogarts. ‘Het is allemaal goed.’ (stilte) ‘Waarom kom je eigenlijk ieder jaar?’ Tsja. Omdat de kinderarts dat zei? De volgende keer is pas over twee jaar, top!

Vrijdag 24 april
Vakantie! ’s Ochtends alleen herkansingen en na het derde uit, dus we bleven langer op school om aan CKV te werken, hehe. Ik weet echt niet hoe die zwarte verf aan mijn witte vest komt.

Donderdag 30 april
Ik realiseerde me dat ik nog best wel wat te doen heb, met name voor biologie. Stress in de vakantie, niet leuk.

En verderCIMG2661
Ik val niet in slaap… Dit was een hondenhok, nu prima voor schapen.
CIMG2807
Koeien in de wei, daar word ik blij van.
CIMG2811
Een van mijn schilderprojecten is dit tuinbankje. Verder ben ik bezig met een vogelvoerhuisje, een insectenhotel en er staan nog twee bankjes klaar. Voorlopig zijn mijn vingers nog wel groen. Letterlijk.
CIMG2828
Voor biologie moet ik een herbarium maken met dertig verplichte soorten en veertig optionele soorten. Iedere ‘foute plant’ kost een punt, dus ik ben druk bezig. Helaas waren van deze negentien planten er twaalf onbruikbaar.CIMG2709
Ik weet niet wat ik nu precies wilde fotograferen, maar Puk schoot er opeens voor. Wel heel schattig.
CIMG2794
Op deze beker met koekjes staat Non Stop. Hoezo treffende naam?
CIMG2795
Deze champignonburger ziet er wel uit als vlees, maar ik vind andere vleesvervangers toch iets lekkerder. Dan maar een ‘kipburger’ waar je de groene erwten in ziet zitten. Ik ben niet vegetarisch, maar ik houd van dit soort dingen proberen.
CIMG2803
Wat ik doe als ik ’s nachts een hypo heb en moet eten? Me druk maken om dit stapeltje.
CIMG2805
W
anneer ik mijn gordijn open doe, zit er steeds een duif naar me te staren. Ik vind het toch best creepy.

Wat hebben jullie deze maand gedaan?

11 thoughts on “This was April ~ Groene vingers, bergen planten en enge duiven”

Geef een reactie

