10x dit of dat #6

CIMG2791
H
et is weer eens tijd voor een paar vervelende dilemma’s. Hoewel, vervelend? In ieder geval interessant om over na te denken.

Het vorige deel en mijn inspiratie.

Zou je liever…

51. …wonen in een luxe gevangenis of in het armste land ter wereld?

In het armste land ter wereld hoeft het niet per se slecht te zijn om te wonen, hoewel de kans groot is dat het geen pretje is. In de gevangenis heb je alleen geen vrijheid en dat vind ik toch wel belangrijk. Geen cel voor mij.

52. …altijd vertrouwd worden maar niet gerespecteerd of altijd gerespecteerd worden maar niet vertrouwd?

Het lijkt me vreselijk als niemand je vertrouwt. Dat zou betekenen dat niemand je alleen wilt laten (stel dat je iets breekt/steelt) en dat je eigenlijk geen kansen hebt. Dan maar geen respect. Ook niet leuk, maar ja, mensen vertrouwen je wel.

53. …een jaar lang vastzitten in een tropisch regenwoud of in de outback van Australië?

In een regenwoud heb je in ieder geval water. Helaas ook wel vogelspinnen, maar droogte overleef je ook niet.

54. …in een fantasie- of avonturenboek leven?

De eerste! Ik vind series als Harry Potter en LOTR erg leuk, daar zit ook avontuur in.

55. …tien jaar in de gevangenis zitten of acht jaar volledig alleen zijn?

Vrijheid is dan wel belangrijk, maar zou je niet gek worden als je alleen bent? Als in letterlijk gek? Ik weet het echt niet. Mag ik deze overslaan? Please? Mweh? Toch maar alleen? Hmm.

56. …vrienden hebben maar je familie nooit zien of geen vrienden hebben en wel familie kunnen zien?

Dan toch maar familie. Ik word alleen niet blij van deze keuze.

57. …op de plek staan waar een enorme meteoor inslaat of naar de maan vluchten als de aarde explodeert?

In je eentje op de maan is saai en naast wat astronauten zijn er geen andere mensen meer. Dan maar de eerste.

58. …in een oerwoud of in het bos wonen?

Een oerwoud lijkt me gevaarlijker, allemaal wilde dieren, hoewel die overal wel zijn. Een bos is tenminste rustig (in theorie) en je kunt er wandelen. Goed plan. Dan heb je je persoonlijke instant zenplek.

59. …in een wereld zonder chocolade of in een wereld zonder ijs leven?

Dan maar geen ijs, chocolade is veel te lekker. Sowieso vind ik dat je snel dorst krijgt van ijs.

60. …kunnen transformeren of teleporteren?

Transformeren! Het is super praktisch (als een vogel naar school vliegen, als een muis onder hekken door zonder omlopen) en hoe gaaf is het om een dag als een willekeurig (fabel)dier door te brengen?

Veel succes met nadenken!

6 thoughts on “10x dit of dat #6

Geef een reactie

