Nagellak met één watje verwijderen zonder boenen

CIMG2745
L
aatst bedacht ik een trucje om je nagellak makkelijker te verwijderen. In deze post deel ik het met jullie.

Nagellak verwijderen kan vaak nogal wat gedoe opleveren. Met een watje moet je eindeloos boenen en is de halve rol meteen op. Een potje met spons is wel handig, maar na een aantal keer gebruiken, krijgen je nagels een grauwe waas van de, inmiddels gekleurde, remover.
CIMG2743
I
k lakte mijn nagels met een lakje van Catrice in de kleur 30 Lilactric. De dop is stuk, dus ik moet hem wat vaker opdoen. O ja, hier had ik nog niet door dat mijn camera een paars filter gebruikte.
CIMG2747
H
et is eigenlijk heel simpel. Om te beginnen steek je je vinger ongeveer een minuut in de fles remover. Je kunt alle soorten gebruiken, zoals deze basic remover van Kruidvat, zolang je vingers erin passen. Het is overigens niet nodig om je hele vinger erin te doen, alleen het bovenste stukje is voldoende. Als de opening smal genoeg is, kun je de hele fles ondersteboven houden zonder dat er iets uit komt. Ideaal voor wanneer je een film kijkt of een boek leest.
CIMG2758
V
ervolgens duw je het watje op je nagel en trek je die er in één beweging vanaf, richting het einde van je nagel. De nagellak is er nu grotendeels vanaf. Voor al je nagels heb je genoeg aan een kant van het watje. Echt waar. Ik heb lange nagels, waardoor ik meer dan anderhalf keer zoveel ruimte nodig heb, maar het kan.

Ten slotte vouw je het watje dubbel, zodat de kant met lak binnenin zit. Doe wat remover op het watje en verwijder de restjes. Dit gaat makkelijk dan normaal, aangezien de lak nog een soort van week is.
CIMG2775
D
it alles kost waarschijnlijk nog geen tien minuten, dus je bent zo klaar. 

5 thoughts on “Nagellak met één watje verwijderen zonder boenen

Geef een reactie

