Persoonlijk, Weekoverzichten

This was March ~ Verslavingen, verjaardagen, vervelende computerprogramma’s

PicMonkey Collage
Pfoe, een drukke maand is weer voorbij. Wil je weten wat ik allemaal meegemaakt heb? Lees dan verder.

Deze This was zal er net even wat anders uitzien. Ik vond de oude opbouw een beetje warrig: ik plaatste foto’s en zette daar een verhaaltje bij, maar van de belangrijkste dingen kon ik geen foto’s maken. Daarom maak ik er nu een soort dagboek van. Nee, ik begin niet met “Lief dagboek, vandaag ging ik dit en dit doen…”. Het is meer een verslag. Oké, genoeg gepraat!

Maandag 9 maart
De tweede maandag van maart was mijn verjaardag en hoewel ik als klein meisje daar weken naar uit kon kijken, is dat gevoel nu toch echt voorgoed weg. Het hielp dan ook niet echt mee dat het een gewone schooldag was (tot het negende, fijn) en dat ik ’s avonds een vergadering had. Kleine Iris was altijd bang dat dit moment zou aanbreken, maar nu vind ik mijn verjaardag niet belangrijk meer.

Dinsdag 10 maart
Bij uitstek de meest verwarrende dag van de maand. Mijn zus is de dag na mij jarig en ze vierde het ook in de middag en in de avond. Toen ik naar huis fietste zag ik een stel auto’s staan bij mijn oma. Zes om precies te zijn. Mijn oma heeft zeven kinderen, mijn vader zou lopend zijn gegaan, we wonen immers naast mijn oma. Het drong al snel tot me door dat mijn oma was overleden. Op dat moment voelde ik niet echt verdriet, ik wist dat ze erg ziek was. Mijn zus wilde nog wel graag met een kleine groep haar verjaardag vieren. Mijn gedachten waren slechts half aanwezig.

Donderdag 12 maart
Het leven ging toch door. Die donderdag geen school, maar een dagje Geneeskunde proefstuderen bij de VU. Behalve dat ik er veel van heb opgestoken (we blijken belabberd weinig over de mens te leren bij biologie), was het fijn om er een dag uit te zijn.

Zaterdag 14 maart
Mijn B1-examen Frans had ik grotendeels op woensdag gedaan, alleen het mondeling kon niet op school. Dus, hop, naar Bilthoven om onder andere vijf minuten over jezelf te praten. Ik voelde me een narcist, al na anderhalve minuut. Vervolgens besloot ik de namen en woonplaatsen van vrienden op te noemen hoezo tijdrekken. Uitslag pas 17 april.

Dinsdag 17 maart
Vroeg op pad voor oma’s begrafenis. Tot het condoleren ging het vrij goed, tot een kennis een opmerking maakte die vrij hard binnenkwam. ‘Jij bent niet alleen je oma verloren, maar ook je maatje.’  De rest van de dag keek ik door een filter van tranen.

Zaterdag 21 maart
De dag waarop ik mijn verjaardag vierde. Het bleek niet heel fijn voor mijn rug om ’s ochtends te gaan werken en ’s middags heen en weer te rennen met thee en taart (die ik best goed gelukt vond *klopje op eigen schouder*). Mochten meer mensen hier last van hebben, ga op de koude vloer liggen. Het werkt alleen terwijl je ligt, maar toch.

Zondag 29 maart
Naar een verjaardag of toch leren voor mijn laatste PTA’s? Dat laatste dan maar.

Maandag 30 maart
Ik verwijderde een spelletje van Facebook, Pearl’s Peril om precies te zijn. Ik speelde het eigenlijk alleen maar als een soort automatisme. Mijn doel was vooral om zo hoog mogelijk te scoren en om verder te zijn dan de rest. Soms was het leuk, meestal vervelend. Waarom ik erover schrijf? Ik voelde me zo verslaafd. Ik speelde het maar een keer per dag en toch kón ik het niet verwijderen, iets hield me tegen. Toen vroeg ik mezelf af waar ik nu mee bezig was. Het is maar een spelletje. Het voelt niet eens slecht.

Dinsdag 31 maart
Ik miste het spel totaal niet. Tijd over!

Wat er verder in maart gebeurde

  • Ik ontwikkelde een hummusverslaving. Mijn zus had voor mijn zus’ haar verjaardag (lekker verwarrend, ik heb drie zussen) hummus gemaakt en dat was zo lekker! Vervolgens maakte mijn moeder veel te veel hummus voor mijn verjaardag, ik deed er een week over om het op te maken. Lekker tussendoortje trouwens: een paar lepels hummus met plakjes komkommer of cherrytomaatjes om te dippen.
  • Aangezien het mijn wens is om een YouTube-kanaal te beginnen, zocht ik naar programma’s voor het bewerken van video’s. Hetgeen dat ik nu heb ik heel professioneel, er schijnen zelf Hollywoodfilms mee te zijn bewerkt. Ik ben zelf alleen niet professioneel genoeg om het te snappen. Komt wel goed tegen december kan ik misschien melden dat het gelukt is.
  • Populairste zoekopdracht op mijn blog: ‘chocoladetaart met koekbodem’. I totally agree.
  • Brinta wil maar niet worden zoals het plaatje, het blijft waterig. Terwijl de dupe van de Lidl wel goed wordt. Raar.
  • Lammetjes! Te schattig. Ik smelt dagelijks een beetje.

Hoe vind je deze nieuwe ‘This was’?

2 thoughts on “This was March ~ Verslavingen, verjaardagen, vervelende computerprogramma’s”

Geef een reactie

