Persoonlijk

10x dit of dat – #5

CIMG2561
W
at deze foto hier doet? Mini-cursus omdenken: wolken zijn ook zonsverduistering. Voor meer denkwerk klik je verder.

De vragen van de vorige site zijn op, dus ik heb ze nu van deze en deze site. Klik hier voor het vorige deel.

Zou je liever…

41. …een keer je verjaardag of een keer kerst overslaan?

Kerst, zeker weten. Het gaat om de kerstdagen en niet om de hele periode met versieringen en dergelijke, dat maakt de keuze het makkelijkst. Ik vind de kerstdagen vaak meer een periode van verplichte visites dan dat het echt leuk is.

42. …in een wereld als die van Harry Potter leven of als die van Narnia?

De wereld van Harry Potter! Ik baal er soms van dat dat niet de realiteit is. Ik bedoel: iedereen wil stiekem wel op een griffioen rijden en toveren, toch? Narnia lijkt hier wel wat op en Aslan is ook heel stoer, maar het is net niet genoeg, hoewel het een goede tweede keus is (naast Lord of the Rings).

43. …de hele nacht moeten passen op een huilende baby of op een irritant familielid?

De baby huilt de hele nacht door en daardoor zou je niet kunnen slapen, dat is behoorlijk vervelend. Dan zou ik gaan voor het irritante familielid. Zo iemand weet natuurlijk ook hoe je slecht te laten voelen, maar die gaat slapen. Hoop ik.

44. …wakker worden met een ander gezicht en hetzelfde geslacht of met hetzelfde gezicht en een ander geslacht?

Erhm, tsja. Ik denk de eerste, het lijkt me namelijk heel vreemd als je als vrouw opeens een man bent, zeker wanneer je eigen gezicht er nog bij zit. Als ik zelf mag kiezen hoe mijn gezicht eruit ziet, kan ik met de eerste leven.

45. …een dag lang naakt rondlopen of met een ranzige zweetgeur?

Je kunt van een afstand zien dat iemand naakt is, de geur ruik je pas als je in de buurt komt. De geur dus.

46. …willen dat niemand op je huwelijk of begrafenis komt?

Bij mijn begrafenis zie ik toch niet dat er niemand komt en je wordt er later niet mee geconfronteerd (denk ik).

47. …terug in de tijd gaan (1800) en je voorouders ontmoeten of naar de toekomst gaan en je nageslacht ontmoeten (2200)?

Het lijkt me heel leerzaam om te weten waar je vandaan komt, dus ik zou graag terug in de tijd gaan.

48. …beroemd of de beste vriend(in) van een beroemdheid willen zijn?

Beroemd zijn zou leuk kunnen zijn, maar iedereen kan zien wat je doet. De vriendin van een beroemdheid zijn lijkt me ook niet geweldig, aangezien dat ongelijk kan voelen. Dat hoeft echter niet, dus ik ga voor de tweede.

49. …de slimste of mooiste persoon ter wereld willen zijn?

Lastig! Ik denk dat je als beide veel problemen en voordelen zou krijgen. Ik denk eerder de slimste, dan kan je je kennis gebruiken om mensen te helpen, aan je uiterlijk heb je dan niks.

50. …een pauzeknop of replay knop in je leven willen?

Met de een kun je extra tijd krijgen, met de ander kun je vervelende dingen terugdraaien. Dat laatste lijkt me nogal onnatuurlijk. Bovendien is extra tijd niet onhandig.

Wil je graag meer of minder van dit soort dilemma’s?

4 thoughts on “10x dit of dat – #5”

Geef een reactie

