Persoonlijk, Weekoverzichten

This was Februari ~ Oorbellen, eten en naar het ziekenhuis

CIMGVoorr
Sommige maanden vliegen voorbij, andere totaal niet. Februari was zo’n maand die niet heel lang duurde, maar toch langer voelde dan januari.


CIMG2370
Ziet er smakelijk uit, toch? Ik probeerde soesjes te maken, ze bleven alleen nogal plat. Vervolgens besloot ik om er een halve mini-Twix op te smelten. Het ziet er niet uit, maar het is wel lekker.
CIMG2411
Biologiepracticum: met een perforator gaatjes knippen in spinazieblaadjes en daar wat rommelige aantekeningen van maken.
CIMG2502
Ik bezocht de open dag van het VU en het was superleuk. Ik ging naar Geneeskunde, Biomedische wetenschappen en Gezondheidswetenschappen. De eerste sprong erboven uit. De voorlichting van Geneeskunde duurde drie uur, dus alles werd rustig besproken. Ook was er een patiëntcollege, heel interessant om mee te maken. 12 maart ga ik een dag proefstuderen, daar kijk ik erg naar uit.
CIMG2419
Mijn collectie van deodorant is toch wel erg groot. Korte review: die van Rexona vind ik vervelend, de geur van Fa Floral Protect en van Dove Go Fresh Komkommer zijn luchtverfrisserachtig. De originele Dove is het lekkerst.
CIMG2424
Waarom zit er een gat in de dop?
CIMG2426
Hoe ik huiswerk maak: boeken op de grond, bureau onaangeroerd.
CIMG2454
Eindelijk de laatste pil isotretinoïne. Hier lees je er meer over.
CIMG2503
De eerste middag van de vakantie werd een bezoekje aan de Intratuin, voor rabarberknollen. Het groeit als onkruid en het is heel lekker.
CIMG2435

Ik tegen vriendin: “Wat wil je voor je verjaardag?”.
Vriendin: “Zo’n sieradenboom lijkt me wel handig.”.
Ik: “Met speeltjes of zonder?”.
CIMG2508
Alvast voor mijn verjaardag liet ik oorbellen schieten. Dit is de derde keer voor mij, de eerste twee paar gingen ontsteken. Tot nu toe is er niets aan de hand.
CIMG2469
Macaroni ziet er toch wat minder lekker uit als je het niet meteen door de groenten heen mengt. Allerlei diersoorten komen in mijn gedachten op.
CIMG2468
Ik maakte deze oatmeal breakfast pie van Anniek. Ik had er iets te weinig kaneel en koekkruiden doorheen gedaan, dus ik besloot er nog een laagje basterdsuiker overheen te doen. Zó lekker!
CIMG2471
Aan het begin van het schooljaar leek het me leuk om figuurtjes in mijn schriften te ponsen, nu niet meer.
CIMG2481
Ik kwam dit boekje tegen van groep zeven. Ik schreef alle tafels tot en met 112 op. Heel handig, vond ik, …
CIMG2482
…totdat we rekenmachines kregen. Ik was niet blij.
CIMG2493
Mijn naamgenoot gebruikt in veel van haar recepten gerookt paprikapoeder. Ik heb het nooit in de winkel gezien, tot een paar weken terug. Er is al behoorlijk veel uit. De smaak is echt heel fijn rokerig, iets zoetig.
CIMG2496
Ik maakte een super yummie taart. Dit is één van de onderdelen. Rara, wat is het?
CIMG2497
Gesmolten, pure chocolade hoort er ook bij. Het recept komt binnenkort online.
CIMG2501
Een scheurkalender laat goed zien hoe snel het jaar gaat. Er is nu al een zesde weg! De weetjes die erop staan zijn ook erg leuk.
  CIMG2507
Vakantie betekent aan school werken, dus ik las voor Nederlands dit boek, naast Vossenblond van Rascha Peper. Beide komen heel ingewikkeld literair over, maar ze lezen goed weg. Vooral Vossenblond is aan te raden.

Vakantie betekende trouwens ook een bezoekje aan het ziekenhuis. Niets ergs, alleen controle. Ik kwam verrassend genoeg wel thuis met een enorme stapel medicijnen…
CIMG2505
Uitvinding van de maand: dit ding. Je maakt er smoothies mee zonder veel gedoe en afwas.
CIMG2509
Ik kan me voorstellen dat je ’s ochtends de smoothie maakt en onderweg opdrinkt. Handig!

Komende maand wordt een maand vol belangrijke dingen. Ik ben bijvoorbeeld de negende jarig en ik ga mijn B1 Frans examen doen. Ik ben best wel zenuwachtig daarvoor!

Hoe was jouw maand? Weet je wat er in het blik zit?

4 thoughts on “This was Februari ~ Oorbellen, eten en naar het ziekenhuis”

  1. Die Smoothiemaker lijkt me handig! Is dat ding waarin je het mixt meteen je beker? En nooit van gerookte paprikapoeder gehoord, maar ik zal het kopen (door jouw blog) als ik het tegenkom in een toko ofzo! Wat ik nu heb ontdekt is oestersaus (bij mihoen lekker). Klinkt vies, maar is erg lekker met een schepje basterdsuiker erbij als sausje. Misschien heb ik jou nu ook aan een tip geholpen als dank. ;-)

    Like

    1. Ja klopt, je draait het opzetstuk eraf en je doet er meteen de dop op! Het gerookte paprikapoeder heb ik bij de AH vandaan, hoewel ik niet weet of het in het vaste assortiment zit. De oestersaus zal ik onthouden, dank je!

      Liked by 1 persoon

    1. Ik stond ook een beetje raar te kijken toen ik de creatie uit de oven trok. Gelukkig smaakte het precies het tegenovergestelde van hoe het eruit ziet.

      Like

Geef een reactie

