Persoonlijk, Tips

7 simpele life hacks

CIMG2445
Hallo allemaal! Vandaag heb ik zeven eenvoudige life hacks voor jullie. Soms heb je voor een life hack allemaal spullen nodig die je niet in huis hebt, waardoor het alsnog niet handig is. De kans is groot dat je deze dingen grotendeels wel hebt.

De meeste komen van internet, sommige heb ik zelf uitgevonden. O ja, sorry voor de foto’s, maar er was vandaag geen licht meer.

CIMG2438 1. Zeepblokje wordt luchtverfrisser voor in de kast

Krijg je ook zo’n droge huid van zeep? Gebruik het blokje dan tegen muffe geuren van een kast. Zeker fijn voor kledingkasten. Dan ruikt het shirt dat je al een tijd niet gedragen hebt, nog net zo lekker als een pas gewassen shirt.

CIMG2439
2. Nooit meer omvallende stapels

Soms zit een wasmand zo vol, dat alles eruit valt. Neem een trui om shirt (laken kan ook) spreid het uit over de stapel en knoop de mouwen vast. Werkt ook zonder de wasmand. Geloof me, dit scheelt tien keer lopen.
CIMG2441
Zo dus.
CIMG2443
3. Geen glibberige flessen bodylotion

Dit is misschien wel de beste. Knijp een fles bodylotion (of shampoo, conditioner, noem het maar op) leeg in een zeepdispenser. Je hoeft de fles niet meer vast te houden terwijl je handen vettig zijn, dus de fles is niet meer glibberig.
CIMG2445
4. Snoeren uit de knoop

Stop al je snoeren in hun eigen wc-rolletje. Zo nemen ze minder ruimte in én – ook niet onbelangrijk – blijven ze uit de knoop. Trouwens, heb je dit artikel over snoeren al eens gelezen?
CIMG2447
5. Netjes opgerold

Een rol cadeaupapier, bakpapier of kaftpapier blijft opgerold als je er een wc-rol omheen doet.
CIMG2448
6. Cassettehoesje wordt telefoonhouder

Op internet heb ik deze vaker gezien en het werkt dus wel. Ik kan me alleen voorstellen dat je dit niet heel vaak gebruikt. Toen bedacht ik me dat je er ook visitekaartjes in kan bewaren! Je klapt het hoesje dicht en je neemt hem zo overal mee naartoe.

CIMG2452
7. Lippenbalsem als rescue crème

Het is makkelijk mee te nemen en goedkoop: lippenbalsem. Een tube crème juist niet echt. De truc: neem twee lippenbalsems mee, één voor je lippen en de ander voor schrale plekjes. Heel makkelijk en de vettige substantie laat schilferige huid er meteen beter uitzien. Vond ik wel goed bedacht van mezelf :) .

Heb jij ook handige tips?

16 thoughts on “7 simpele life hacks”

Geef een reactie

