Review ~ Garnier Fructis Miraculous Oil

CIMG2389
Niet nieuw, wel volop in de aandacht: arganolie voor het haar. Ik testte voor jullie Garnier Fructis Miraculous Oil. Benieuwd naar mijn mening?


CIMG2378
Dit is de beschrijving op de achterkant. Je moet het product op je haar aanbrengen en je hoeft het niet uit te spoelen. Easy. Ik moet wel zeggen dat ‘brushing’ vanaf nu op mijn lijst van vreselijke woorden komt. Er kan evengoed staan dat het het borstelen makkelijker maakt. Ik denk wel dat je de olie beter erna aan kan brengen, anders wordt je borstel zo vettig.
CIMG2399
De ingrediënten. Siliconen, alcohol, wat scheikundige namen en parfum. De arganolie staat gelukkig niet helemaal onderaan, dus er zit genoeg van deze ‘wonderolie’ in. Wel irritant dat ik de sticker er niet af kreeg.
CIMG2390
Allereerst: man, wat ruikt die olie lekker! De geur is subtiel en heel zacht, zo’n geur waar je ’s avonds goed mee in slaap valt. Het product is verder erg dun en kleurloos.
CIMG2391
Zo ziet de olie eruit als je het uitsmeert. Eén pompje is duidelijk te veel voor mijn haar. Ik smeerde daarom eerst mijn handen ermee in, pas daarna deed ik het in mijn haar. Twee vliegen in één klap.
CIMG2355
Mijn haar is vrij pluizig, van het weer en van de mutsen die ik op en af doe. Ik was die dag ook natgeregend.
 CIMG2364Zo ziet het erna eruit. Wel beter, niet geweldig. Ik heb er een klein beetje ingedaan, dat vond ik goed genoeg. Mijn haar is minder pluizig, maar er is nog wel iets van pluis aanwezig. Niet slecht! Ik zou het niet nog een keer gebruiken voordat je het wast, want dan wordt je haar te vet.

Het eindoordeel

De Miraculous Oil is zeker niet slecht, ook niet spectaculair. Het doet zijn werk, laat ik maar zeggen. Je moet wel goed opletten met hoeveel je erin doet. Voor mijn vrij lange en dikke haar is het genoeg om een half pompje te nemen, dus kijk vooral uit als je dun en/of kort haar hebt.

Een flacon Garnier Fructis Miraculous Oil bevat 150 mL en kost ongeveer 7,49 euro.

Gebruik jij wel eens olie voor je haar?

4 thoughts on “Review ~ Garnier Fructis Miraculous Oil

Geef een reactie

