Overig, Persoonlijk

Random thoughts

CIMG2333Soms schieten opeens de meest rare gedachten binnen, waar je uren mee bezig kan zijn. Die van mij heb ik samengevoegd tot een lijst.

  • Waarom maken grote parfummerken geen deodorant/anti-transpirant met hun geur? Dan spuit je een product op dat twee functies heeft, lekker snel. Natuurlijk zijn er wel geparfumeerde deo’s, maar dat zijn geen bekende parfummerken
  • Hoe heet de leider van een groep cheerleaders? Een cheerleaderleader of zoiets? Sowieso, ‘juichleider’?
  • Hoe is de borstel bedacht? De kam snap ik wel, dat geeft ongeveer hetzelfde effect als met je handen door je haar gaan. Misschien heeft iemand meerdere kammen aan elkaar gebonden?
  • Waarom kunnen niet zowel mannen als vrouwen kinderen krijgen? Het vergroot de overlevingskans, denk ik.
  • Over kinderen gesproken, waarom leggen mensen geen eieren?
  • Waarom lusten mensen niet alles? Het is toch zo praktisch als je niet hoeft te zeggen (of eigenlijk denken): “Ik kom wel eten, zolang je maar geen blauwe/geitenkaas, pizzabodem of rode kool serveert.”
  • Hoe kan het dat DIY’s bij mezelf vaak grandioos mislukken, terwijl het voorbeeld zo simpel is?
  • Zijn hakken oorspronkelijk bedacht om ergens bij te kunnen? Ik bedoel, waarom zou men anders hoger willen zijn?
  • Waarom zijn dingen die slecht voor je zijn bijna altijd erg lekker? Als het nu eens omgedraaid zou zijn…
  • Wat is het doel van het leven?
  • Waarom probeer je nieuwe dingen, maar ga je snel terug naar oude gewoontes? Old habits die hard, I guess.
  • Waarom is alles altijd kwijt? Ik denk dat ik een schrikbarend aantal procent van mijn leven dingen of mensen aan het zoeken ben. Hetzelfde geldt voor wachten.
  • Waarom droom ik nooit normaal? Ik hoor altijd verhalen over mensen die droomden dat ze gingen werken, naar school gingen, op bezoek gingen of iets gewoons deden. Dat heb ik echt nooit! Het zijn meer warrige fantasy/adventure/thrillerverhalen.
  • Wat als er geen TV’s, computer, radio’s of telefoons bestonden? Dat de krant dan het enige medium zou zijn? Ik denk dat je dan wel veel relaxter zou leven.

Last but not least:

  • Waarom heb ik deze gedachten en waarom op zulke vreemde momenten?

Herkenbaar?

4 thoughts on “Random thoughts”

  1. Leuke post! Lekker spontaan én grappig. Ik heb ook wel van die ‘waar slaat dit op’ – gedachtes, en dan uiteraard ook op de vreemdste momenten die echt níks te maken hebben met de gedachte zelf.

    Like

  2. Zeker herkenbaar. Ik denk dat het ligt aan de natuur van een mens om zich bezig te houden met dingen waar hij mee zit. En wij mensen zijn erg nieuwsgierig en dat uit zich in vragen in ons hoofd! Een leuke stuk heb je geschreven.

    Like

Geef een reactie

