10x dit of dat – #3

Het is alweer een tijd terug dat ik deel 1 en deel 2 van 10x dit of dat deed. Tijd voor verandering! De vragen komen van deze site.

Zou je liever…

21. …alles zeggen wat je denkt of nooit meer praten?
Meteen een moeilijke, zeg! Ik denk dat je je gedachten goed leert te beheersen als je alles hardop moet zeggen. Hoewel, je kunt dan ook nooit echt geheimen bewaren. Andere mensen zouden ook gek worden van al het gepraat. Nooit meer praten is ook weer zoiets… Ik ga voor alles zeggen wat je denkt.

22. …de tijd stil kunnen zetten of kunnen vliegen?
Dat eerste is praktisch als je onhandig bent. Ik bedoel, stel dat je een glas water laat vallen. Je zet de tijd stil. Ondertussen haal je het glas uit de lucht en je zet een teiltje onder het water. Perfect voor mij, maar ik wil toch vliegen. Wel graag mooie, grote, witte vleugels met veren.

23. …geboren worden met een slurf of een giraffenek?
De slurf. Dat is het makkelijkste weg te halen. Met een lange nek kan je nooit een normaal gesprek voeren.

24. …je computer of je huisdier opgeven?
Ik ga ervan uit dat als ik mijn computer opgeef, ik nog wel ergens anders op de computer kan. Dat eerste dus.

25. …een koala of kangoeroe als huisdier hebben?
Beide zijn lief! Tenminste, kangoeroes kunnen best hard trappen. Dan ga ik toch maar voor de koala. Ik zou dan wel dit soort situaties missen.

26. …alles hebben of alles weten?
Als ik alles zou moeten hebben, mag ik wel ’s werelds grootste opslagplaats bouwen. Alles weten lijkt me vreselijk. Dan weet je je toekomst, wat anderen over je zeggen, wanneer dierbaren zullen overlijden… Dan bouw ik ergens die opslagplaats en ga ik ergens anders wonen. Die spullen kan ik dan verkopen en weggeven.

27. …een astronaut of diepzeeduiker zijn?
De duiker. Beide beroepen zijn gevaarlijk, maar de astronaut kan niet even naar huis. Bovendien vind ik het leven in zee erg interessant, zulke wezens zie je niet iedere dag.

28. …doof of blind zijn?
Ik werk in een verzorgingstehuis en daar kom ik beide tegen. Communiceren met een doof persoon vind ik lastig. Met blind zijn zou ik dan beter kunnen leven.

29. …zonder muziek of zonder TV leven?
Zeker weten zonder TV. Internet is een goede vervanging :) .

30. …geliefd zijn, maar niet lief kunnen hebben of niet geliefd zijn, maar wel liefhebben?
De laatste vraag is misschien wel de moeilijkste! Ik denk dat de eerste situatie het minst leuk is, niet lief kunnen hebben betekent dat je geen gevoelens hebt. De tweede zal ook niet eenvoudig zijn, maar wel beter.

Wat zou je zelf antwoorden?

8 thoughts on “10x dit of dat – #3

  1. Ha, leuke lijst. Er zit ook een groot voordeel aan alles zeggen wat je denkt, ookal zijn degenen die het moeten aanhoren het daar vast niet mee eens! ;) en een lange nek kan ook handig zijn! x

    Like

Geef een reactie

