Overig

My bag story

Bags
I
edereen heeft er wel een, een tas. Hoewel, in ieder geval als je naar school of je werk gaat. In deze post vertel ik je over mijn schooltassen.

 

CIMG2291
Mijn eerste tas was een rugzak van Vans. Een vriendin noemde deze tas Walvis en die naam was terecht. ‘Lekker handig,’ dacht ik, ‘zo’n grote tas, alles past erin.’ Eigenlijk paste er te veel in. Ik kon met gemak al mijn boeken erin doen en mijn gymkleding (met schoenen) er bovenop.CIMG2292Zelfs als Walvis leeg was, leek het alsof ik er een jaarabonnement aan kranten in had zitten. Nu gebruik is hem als opbergzak voor winterjassen. Er kunnen er twee in, samen met een dik vest. Echt.

CIMG2293
J
e kunt je vast wel voorstellen dat ik – na drie jaar -geen enorme tas meer wilde hebben. Samen met mijn schoolboeken bestelde ik deze tas van Esprit. Vanaf het begin af aan was het een drama. Hij kwam twee maanden te laat en de voering liet na een week los. Na een maand was de rits nauwelijks meer dicht te krijgen. Na een half jaar met deze tas rond te hebben gelopen, deed ik hem weg. Of nee, ik gebruik hem ook als opslag. 

 

CIMG2296
I
k had snel een vervangende tas nodig en ik vond een plastic zak geen optie. Een familielid gebruikte deze handtas van David Jones niet meer, dus ik nam hem. Zo goed als nieuw, veel ruimte en veel vakjes. Na een paar maanden liet een handvat los, maar die kon ik vastnaaien. 


CIMG2298
Je kunt hier goed zien dat de achterkant kaal werd. Het laagje nepleer schilferde eraf, nog steeds vind ik overal kleine stukjes ervan. Deze en de vorige tas hielpen mij de vierde klas door. Nou ja, hielpen?

CIMG2290
Op de markt vond ik deze tas van Beagles. Hij kostte maar 25 euro, hoewel het geen echt leer is. Er kan net genoeg in en hij doet het nog goed. Er gaan een paar kleine stukjes nepleer los, maar dat is alleen aan de onderkant. Ik gebruik hem nu elke dag.

Ik kreeg een tegoedbon en toen leek het me verstandig om een tas te nemen, aangezien deze tas misschien net zo eindigt als de andere twee. De afmetingen op de site leken prima. Alleen… Het bleek een weekendtas. Ook niet onhandig, alleen wel erg groot voor school.
CIMG2295Toen kwam deze tas. Vintage, maar nog nooit gebruikt. Ik vind hem echt heel mooi, lekker chic en heel praktisch. Hij was nog praktischer geweest als er meer dan drie boeken in passen. Misschien voor als ik ga studeren, tot die tijd kan ik er naar kijken.

Heb je ook zoveel ongelukkige gevallen gehad of heb je al jaren dezelfde?

4 thoughts on “My bag story”

Geef een reactie

