Dingen die ik in 2015 gewoon ga doen

CIMG1603

Waarschijnlijk hebben de meeste mensen hun goede voornemens al op een rijtje gezet. Zelf heb ik geen goede voornemens, maar dingen die ik gewoon ga doen. Zo.

De term ‘goed voornemen’ vind ik een beetje vreemd. Als je bijvoorbeeld op de bank zit en denkt: “Eigenlijk had ik me voorgenomen om naar de sportschool te gaan, tsja…”, klinkt dat minder gemotiveerd dan “Ik had besloten dat ik gewoon daar naartoe ga, dus waarom zit ik hier nog?”. Er is echt niets mis als je zelf goede voornemens opstelt, maar voor mezelf is ‘gewoon doen’ makkelijker.

Dus, wat ga ik dan gewoon doen?

CIMG2210

Ik ga mijn dagboekje echt bijhouden.

Nee, niet zo’n ‘lief dagboek’ geval, maar een tabel met al mijn glucosewaarden, gegeten koolhydraten en het aantal eenheden insuline. Niet echt verplicht als je diabetes type 1 hebt, maar ik merk dat het voor mezelf handig is. Zo kan ik zien dat ik bijvoorbeeld bij de lunch steeds vrij laag zit.

CIMG2211

Ik plan mijn posts vooruit.

Mijn posts komen eigenlijk allemaal op een andere tijd online. Het liefst wil ik vooruit werken en ervoor zorgen dat alles ’s ochtends om zes uur online staan. Deze post is dan weer een slecht voorbeeld, whoops!

Ik maak dingen af die meteen kunnen.

Iedereen schuift wel dingen voor zich uit en dat werkt gewoon niet. Zeker niet als je de chaos en vergeetachtigheid zelve bent (hoi!). Met school is dat erg onhandig. Als ik mijn huiswerk later maak, kan ik niet meteen vragen stellen, duurt het leren langer enzovoorts.

Ik ga dingen regelmatig doen.

Ik vind het fijn om spieroefeningen te doen. Soms doe ik het twee keer per dag, maar ook wel eens een keer per drie dagen. Het heeft vooral te maken met de stelling hierboven.

Misschien een YouTube-kanaal?

Dit hangt af van mijn camera. Ik heb een ietwat oud fototoestel waarmee je ook kunt filmen. Ik ga dus zeker proberen of dat gaat lukken.

Wat ga jij dit jaar gewoon doen?

10 thoughts on “Dingen die ik in 2015 gewoon ga doen

  1. Wat goed om zulke doelen voor jezelf te stellen! Ik ben benieuwd naar je vooruitgangen en wat betreft uitstellen: ben ik zo bekend mee haha. Ook daar probeer ik zelf aan te werken ;-)

    Like

  2. Ik ga dit jaar om te proberen om een week vooruit te schrijven voor mijn blog! Anders kom ik altijd aan het einde van de week in de knoei

    Like

Geef een reactie

