Persoonlijk, Weekoverzichten

This was 2014

2014
Het is toch nog geen vrijdag of zondag?” Klopt. Vandaag heb ik een extra artikel. Op het nippertje.

Mijn blog

Dit is het eerste jaar dat ik blog. Eigenlijk had ik al veel eerder een blog, maar die heb ik verwijderd. Er stond niets op en ik had hem met een vriendin gemaakt. Steeds dacht ik: “Zou ik nu..?”. Toen heb ik een blog opgericht en meteen weer verwijderd. Een week later maakte ik er weer een aan; de blog die je nu leest.
Waarom verwijderde ik die eerste dan? Onzekerheid. Ik had geen idee of ik wel genoeg ideeën had, goede foto’s kon maken en vooral of er überhaupt mensen waren die het wilden lezen.
Die waren er dus. Niet een paar ook. Ik zag dat er mensen keken, lazen en lieve comments plaatsen. Daar wordt ik zo blij van! Ik wil dan ook iedereen bedanken die mijn kleine stukje internet waarderen.

Mijn leven

Er is nogal wat gebeurd in mijn leven. Helemaal niet alleen negatief, maar ik kan niet zeggen dat het 365 saaie dagen waren.
Begin dit jaar overleed mijn tante aan kanker. Mijn beide oma’s, voorheen enorm fit, gingen achteruit. De een heeft afasie (ze weet wat ze wil zeggen, maar kan het niet) en de ander is “op”. Niet zo heel raar, want ze is 96. Maar toch, we haalden dagelijks die koeien uit het weiland, ze klom over het hek heen, dat soort dingen.
Door dit soort dingen dacht ik veel na over het leven, hoe eindig je bestaan eigenlijk is.

Het was niet alleen rommel hoor! Ik ben vandaag 5776 dagen oud, mijn familie en vrienden zijn min of meer gezond en de zon komt dagelijks nog op. Ook kwam mijn oudste zus na twee jaar terug uit Willemstad, Curaçao (ik heb drie oudere zussen). Dit vond ik erg fijn, je mist elkaar toch, ondanks Skype.

Wat ik heb geleerd

2014 heeft me vrij veel geleerd. Dat ik van iedere dag moet genieten, je weet nooit wat morgen brengt. Dat ik soms ‘stop’ moet zeggen en eigenwijs moet zijn. Dat er toch zakken in mijn jas zitten, hoewel ik hem anderhalf jaar heb.

Ik wens je een positief, nieuw 2015 toe. En alle jaren erna. Dankjewel.

6 thoughts on “This was 2014”

Geef een reactie

