Review ~ Dead Sea Minerals Facial Anti-Stress Mask van Freeman

CIMG2094
En toen was mijn hele gezicht blauw. Benieuwd hoe dat kwam?
Het komt door het Dead Sea Minerals Facial Anti-Stress Mask van Freeman. Deze kreeg ik voor Sinterklaas en ik wilde hem graag testen. Sint kocht deze tube bij de Trekpleister en was voor 2,80 euro in de aanbieding. Budget!

“Unwind from the grind by treating skin to a much needed respite with this nutrient rich mask. Dead Sea Minerals and Sea Salts replenish and balance moisture while purging clogged pores. Lavender and Bergamot help achieve an aroma-therapeutic bliss to rinse away stress for smooth and radiant skin. Perfect for all skin types.”

Dit staat er op de website van Freeman. Het komt erop neer dat je huid gevoed en tegelijkertijd gereinigd wordt, met name de poriën. Verder helpt de geur tegen stress en gaat je huis stralen. Het masker is geschikt voor alle huidtypes.
CIMG2093
Het meest opvallende aan het masker is de helderblauwe kleur.  D
e
substantie is vrij dik, maar toch goed smeerbaar. Mijn huid heb ik maar niet op de foto gezet, want het is een waar drama. Zou dit helpen?

De echte verrassing kwam toen ik het masker op mijn huid aanbracht. De eerst ‘normaal’ blauwe kleur werd helder turquoise! Ik was bang dat de kleur in mijn huid zou trekken. Na ruim een kwartier was het droog en kon ik het afspoelen.

Na het drogen en afwassen van de blauwe substantie kon ik het resultaat aanschouwen. Mijn huid was niet blauw (pfieuw!), maar wel trekkerig en rood. Ik denk dat dat door mijn droge huid komt, klei is dus voor mij iets te sterk. Mijn gezicht zag er in ieder geval erg schoon uit.

Het eindoordeel

Het masker is zeker niet geschikt voor alle huidtypes. Ik raad het aan voor mensen met een vette en onzuivere huid. Een groot pluspunt is de prijs. Voor ongeveer drie euro heb je een grote tube waar je lekker lang mee kunt doen.

Ik heb nog een masker om te reviewen, die kun je binnenkort verwachten!

6 thoughts on “Review ~ Dead Sea Minerals Facial Anti-Stress Mask van Freeman

Geef een reactie

