DIY's

DIY ~ Het perfecte strikje

CIMG2069

 

In de winkel kun je perfect ogende strikjes kopen. Hoe maak je die? In ieder geval niet zoals je je veters strikt. Hoe dan wel? Lees snel verder.

Benodigdheden

Voor deze DIY heb je erg weinig nodig. Waarschijnlijk heb je alles al in huis. Je hoeft namelijk alleen maar lint en een vork te gebruiken.

Hoe moet het dan?

Het is het makkelijkst als je het ziet, maar ik probeer het ook nog even uit te leggen. Als je eenmaal door hebt hoe het moet, is het erg eenvoudig.

Strikje collage

 

 

  1. Men neme lint en een vork.
  2. Sla het lint om de vork heen. Zorg ervoor dat je genoeg lint uit hebt steken.
  3. Steek lint a onder b door het midden van de vork heen.
  4. Trek dit goed aan.
  5. Steek nu b over a door het midden van de vork.
  6. Trek weer goed aan.
  7. Draai de vork om.
  8. Maak een knoop met de linteinden.
  9. Trek hem strak aan.
  10. Schuif het geheel van de vork af. Je strikje is nu af. Je kunt de einden nog inknippen in een v-vorm.

CIMG2063

Een vork of kam is geschikt voor kleine strikjes, maar voor de grotere strikken kun je – jawel – een aardappelstamper gebruiken. Het principe is hetzelfde. Ik gebruik hier lint met ijzerdraad, dat kun je goed naar je eigen zin buigen.
In plaat van de stamper kun je ieder voorwerp met twee uitsteeksels gebruiken, je vingers bijvoorbeeld.
CIMG2068
Wat kun je er zoal mee doen?

  • Een ketting maken. Leg voor stap 8 een ketting tussen de linten, zo knoop je hem meteen vast.
  • Je kerstboom versieren.
  • In je haar spelden.
  • Op een cadeautje doen.
  • Alles :) .
Veel succes!
12 thoughts on “DIY ~ Het perfecte strikje”

  1. Ik moet met schaamrood op mijn wangen bekennen dat ik mijn strikjes dus echt maakte zoals ik mijn schoenveters dichtknoop. Maar als ik die strikjes van jouw bekijk zien ze er toch een stuk beter uit (haha!). Deze ga ik onthouden voor mijn kerstpakjes!

    Like

Geef een reactie

