Overig

Vintage oversized truien: wel of toch niet?

Truiencollage
H
allo allemaal! Ik was mijn kleding aan het uitzoeken toen ik deze truien tegenkwam. Eerst liet ik ze in een hoekje liggen, maar later werd ik toch nieuwsgierig. Ik kon net de laatste zonnestralen meepakken tijdens het passen van de eerste twee truien. Zou ik ze wel of niet dragen?

Deze drie truien zijn allemaal behoorlijk vintage, ruim 30 jaar oud om precies te zijn. De kwaliteit is verbazingwekkend nog wel goed. Er staan geen merken meer in en ze zijn maat S, wat ik best grappig vond. De truien aan de linker- en rechterkant zijn gebreid. “Water Friends” kon ik niet terug vinden op internet, misschien weet iemand waarvan het is?

Waarom zou ik ze wel dragen?.

  • Ze zijn zacht, te zacht voor woorden. Trek hem aan, kruip op de bank met een kop thee en een boek en je zit goed.
  • Ze zijn niet te warm met alleen een hemdje eronder en juist superwarm met een langemouwenshirt.
  • Je hoeft geen ingewikkelde combinaties te maken. Je ziet toch niet wat je onder de trui draagt.

Waarom niet?

  • Het zijn geen doorsnee truien. Als ik er een voor de spiegel aan doe, voelt het toch alternatief en opvallend. Misschien moet ik mijn gewoontes maar doorbreken.
  • Oversized lijkt soms meer op ‘ik heb een jutezak aan’, als je snapt wat ik bedoel. Het staat niet heel vlot op een gewone broek bijvoorbeeld.

Mocht ik ze wel aan gaan doen, zou ik ze combineren met een eenkleurige, strakke broek of legging als de trui lang genoeg is. De rechtertrui is naar mijn smaak iets te kort daarvoor. Verder zou ik er schoenen vergelijkbaar met Timberlands bij dragen. Mijn haar gaat dan in een strakke, hoge staart.

Wat zeg jij: kringloop of kledingkast?
18 thoughts on “Vintage oversized truien: wel of toch niet?”

  1. Ik zou ze houden! Je moet wel opletten dat je ze met iets straks draagt, maar als je dat doet, zijn ze vet leuk. En het is een goede oefening in opvallende kleding durven dragen ;)

    Like

Geef een reactie

