Tips

Wat doe je tegen een droge huid?

CIMG1895
Hallo allemaal! In deze tijd van het jaar wordt je huid erg snel droog. Wat doe je ertegen? Kijk snel verder!

Ten eerste even een disclaimer. Ik ben geen deskundige of iets dergelijks, maar ik laat weten waarvan ik merk dat het werkt.

Een droge huid: wat nu?

Je kijkt naar je benen en ze zijn – letterlijk – sneeuwwit. Een droge huid is grauw en je ziet soms schilfertjes zitten. Niet zo fijn. Het eerste waar je misschien aan denkt, is scrubben. Dit kun je beter niet doen als je huid heel erg beschadigd is. Laat ik het zo zeggen: niet scrubben als je huid jeukt.

Onder de douche

Van douchen wordt je huid erg snel droog. Probeer daarom zo kort mogelijk en zo koud als je durft te douchen. Ben je net zoals ik (half uur douchen, vrij warm water), dan het volgende. Smeer je onder de douche in met extra vergine olijfolie. Alle olie is in principe goed, maar olijfolie werkt het beste. Wil je niet ruiken als een olijf, meng het dan met geurolie. Spoel de olie licht af en dep jezelf droog. Gegarandeerd een zacht velletje.

Smeren, smeren, smeren…

Het meest voor de hand liggende is insmeren. Neem een zo vet mogelijk product, bijvoorbeeld bodybutter. Aan het begin van het artikel staat een butter van Oriflame, het welbekende Bepanthen en Cetomacrogolcrème (van Teva). Dat laatste is zonder recept bij de apotheek te krijgen (volgens mij ook bij een drogisterij, maar ik weet niet of het hetzelfde is). Voor lipproducten kun je ook het beste naar de apotheek gaan, bijvoorbeeld voor de lipbalsem van Fagron.

Wat kan je verder doen?

Zorg ervoor dat de luchtvochtigheidsgraad hoog genoeg is. Dit kun je doen door bakjes water in huis te zetten. Draag verder geen irriterende kleding, dat zit niet fijn. Hetzelfde geldt voor irriterende huidproducten.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben!

Wat doe jij tegen een droge huid?
6 thoughts on “Wat doe je tegen een droge huid?”

Geef een reactie

