Persoonlijk, Weekoverzichten

This Was October

Oktober

Aan het einde van iedere maand schrijf ik wat ik gedaan heb en wat mijn doelen zijn voor de volgende maand. In oktober ging ik stug door met mijn insectenjacht, werd ik flink lek geprikt en leerde ik zeven PTA’s.

CIMG1780

Deze maand begon met zeven toetsen leren. Dit ging best goed, ik ben tevreden met mijn cijfers.

Na al die toetsen voelde ik me ontzettend relaxt, ik hoefde nergens meer aan te denken. Toen kwam die volgende levensvraag: vriend of vijand?

Needles
Voorlopig houd ik het op ‘vriend’, hoewel het er zo meer uitziet als ‘vijand’. 8 mm klinkt niet lang, maar toch.

CIMG1796
Check deze bloemen. Ik vind ze zo mooi! De blauwe kleur komt van het water, daar zit kleurstof in. Helaas gaat het blauw er langzaam uit.

CIMG1829
Ik probeerde ’s avonds wat foto’s te maken: zie hier mijn opstelling. Het was een heel gevecht met dat lampje (hij viel steeds) maar de foto’s heb je in deze nagel tutorial kunnen zien.

Verder probeerde ik het overschot aan appels weg te bakken, heel erg om te doen :) . De appelboom leverde dit jaar honderden appels, dus ik ben deze winter nog wel even bezig.

Ten slotte moest ik nog bloedprikken en de griepprik halen. Gezellig.

Voordat ik het vergeet, ik had voor mezelf nog wat doelen gesteld. Ik ben benieuwd of dat gelukt is.

Veel leren
Ik heb mijn best gedaan en mijn cijfers zijn wel goed, dus ik denk dat dat geslaagd is.

Het rustig aan doen
Dat ging ook wel goed. Toch heb ik er moeite mee, want ik kan niet niks doen. Stilzitten is onmogelijk.

Mijn dagboek beter bijhouden (die met cijfers)
Nou, hier heb ik moeite mee gehad. ’s Avonds doe ik vaak andere dingen en het schiet er gauw bij in. Ik heb hem zelfs op het whiteboard gehangen, maar dat mocht niet baten. Mijn waardes zijn ook niet geweldig, dus ik moet echt op gaan letten.

Beter mijn tijd indelen, minder social media
Minder social media was niet heel ingewikkeld, maar ik vind mezelf nog steeds een chaoot, vooral achter de computer. Ik geloof niet dat ik daar ooit vanaf ga komen.

En in november?
Deze maand ga ik:

Wel mijn dagboekje invullen
Dit is gewoon echt nodig.

Toch naar buiten als het koud is
Het is zo verleidelijk, maar nee, ik kan dit. Regenjas aan en muts op: hoezo koud?

Dingen opruimen als ik er klaar mee ben
De geboren chaoot maakt een puinzooi en kan niets meer vinden. Eerst maar eens die zooi wegwerken, dan komt het vinden ook wel weer.

Heb je een leuke maand gehad? Wat ga je nog meer doen?

2 thoughts on “This Was October”

Geef een reactie

