Tips

How to make a wish list

Keine Idee

Mijn verjaardag is pas over maanden, maar toch denk ik steeds aan wat ik zou willen hebben. Hetzelfde geldt voor Sinterklaas, wat in de familie klein wordt gevierd. Ik weet het echt nooit. De mensen die vragen wat ik wil hebben, moet ik teleurstellen met “Geen idee.”. Ook lastig voor hen. Daarom heb ik een soort strategie bedacht om toch met iets te komen.

Wat heb je nodig?

Is er net iets stuk gegaan of ben je echt toe aan een nieuwe muts? Dat gaat meteen op je verlanglijstje. Het voelt dan wel minder als een cadeau, het is immers meer een vervanging van iets anders. Kijk wel uit met aan wie je het allemaal vraagt: je hebt niks aan drie mixers.

Wat vind je leuk?

Heb je net een nieuwe hobby of sport ontdekt? Daar hebt je vast wel spullen voor nodig. Het is ook altijd goed om dingen als washitape of beprint papier te vragen, die dingen zijn altijd leuk om dingen mee te DIY’en.

Speur blogs af

Ga zoveel mogelijk blogs af en zoek naar spullen die je leuk vindt. Let daarbij vooral op shoplogs. Zelf zie ik altijd wel wat leuks bij dingen die andere mensen gekocht hebben. Dit kun je ook doen in real life, let wel op dat je niet anderen gaat kopiëren.

Niet zo materialistisch?

Vraag dan een doe-cadeau, bijvoorbeeld voor een etentje of een manicure. Zo kun je ook gezellig bijkletsen met een ander en geniet je dubbel.

En als je het écht niet weet…

Uiteindelijk is er niets mis met geld of een cadeaubon. Dan kun je later weer iets bedenken. Persoonlijk vind ik Hemabonnen leuk om te krijgen. Sowieso zijn warenhuisbonnen handig, want dat kun je uit veel kiezen (wat ook weer lastig is – luxeprobleem).
Je kunt ook gewoon niets vragen. Op een verjaardag is het al gezellig: de aanwezigheid van anderen kan al een cadeau zijn.

Wat staat hoog op jouw verlanglijst?
6 thoughts on “How to make a wish list”

Geef een reactie

