DIY's

DIY ~ Sieradenkapstok

CIMG1754

Je kent het vast wel: je koopt een leuk kettinkje, doet hem in een sieradenkist en de volgende dag haal je een klont knopen er weer uit. Ik had precies hetzelfde probleem. Vandaar gebruik ik al een paar maanden een tak om mijn sieraden aan op te hangen. Op zich wel handig, vond ik eerst, maar er komt zoveel stof op. Vanmiddag bedacht ik een oplossing: een sieradenkapstok.

Het idee is dat je een soort kapstok aan de binnenkant van je kastdeur hangt. Zo kun je meteen bij je outfit sieraden uitzoeken. Er komt geen stof op en eventuele waardevolle spullen hangen uit het zicht.

Omdat ik dit vanmiddag bedacht, heb ik nog geen foto’s. Het ding op zich is er wel, alleen de verf is nog plakkerig. Morgen of overmorgen kun je de foto’s verwachten.

Wat heb je nodig?

  • Een klein plankje of latje dat niet te dik is en niet breder dan je kastdeur.
  • Spijkertjes. Veel spijkertjes. Schroefjes zijn eigenlijk nog beter, want dan beschadig je het hout minder.
  • Twee oogjes met schroefdraad. Als je die niet hebt, kun je ook krammetjes of spijkertjes gebruiken.
  • Draad.
  • Verf, glitter, strass-steentjes; als je er maar blij van wordt.

Wat moet je doen?

  • Neem je stuk hout en draai de oogjes aan een van de lange kanten erin. Doe dat zo veel mogelijk aan de uiteinden. Als je gaat verven, kun je hier meteen het hout aan vasthouden.
  • Sla de spijkertjes er op de platte kant zo in, dat de uiteinden net niet door het hout gaan. Zo blijft ook je kastdeur heel. Je kunt ze er alleen naast elkaar in slaan (minstens twee centimeter uit elkaar), maar in een zigzagpatroon kun je meer sieraden kwijt.
  • Knoop het draad door de oogjes (één stuk draad per oogje) en maak lusjes aan de uiteinden. Kijk hoe ver de draden uit elkaar zitten en teken deze afstand af op de kastrand. Sla twee spijkertjes in de kastrand en hang de sieradenkapstok op. Nu kun je de spijkertjes nog iets verder slaan. Let wel op dat de kast nog dicht kan.

Dat is het! Ik hoop dat dit helpt!

Heb je ook altijd zo’n ruzie met sieraden?
6 thoughts on “DIY ~ Sieradenkapstok”

Geef een reactie

