Tips

Tips ~ Lange nagels

CIMG1542

 

Veel mensen vragen mij over mijn nagels: ‘Zijn ze echt?’ of ‘Hoe doe je dat?’. Ja, dat zijn mijn nagels. Mijn echte nagels. Sommige mensen vinden het afschuwelijk. Dat snap ik wel, maar ik heb ze graag zo. Ik besloot er vandaag een post over te schrijven.

Tot ongeveer vijf jaar geleden had ik ‘gewone’ nagels, kort dus. Er kwam een moment waarop ik het helemaal zat werd. Ik liet ze groeien tot ze de lengte hadden van nu. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ze in de tussentijd wel korter gemaakt.

Hoe krijg je ze zo?

Het duurt erg lang voordat je nagels deze lengte bereiken. Ik weet niet precies hoe lang het bij mij duurde, maar voor een redelijke lengte moet je echt maanden wachten. Het probleem met nagels (en haren) is dat ze trager groeien als je ze niet zo vaak knipt. Ik vijl mijn nagels regelmatig aan de zijkant, daarmee voorkom ik dat je spatelvormige nagels krijgt. Het is ook belangrijk om te letten van de natuurlijke vorm van de nagel: sommige nagels groeien omhoog. In dat geval kun je beter niet je nagels heel lang laten groeien. De kans is dan groot dat ze afbreken. Dit geldt ook voor platte nagels.

CIMG1689

Dat is toch ontzettend onhandig?

Eerlijk? Het voelt onhandig als je nagels korter zijn. Je kunt bijvoorbeeld de hete kraan weg duwen zonder hem aan te raken. Ook kun je makkelijk verpakkingen open maken, het beginnetje van een rol plakband vinden… Het enige dat ik niet zo goed kan, is kleine dingen pakken, bijvoorbeeld kleine kraaltjes. Die ‘verdwijnen’ in je nagel.

Wat je ook absoluut niet moet doen, is je nagels in een punt vijlen. Niemand gaat het leuk vinden als je een hand geeft. Afgeronde nagels zorgen ervoor dat je niemand krabt. Blijf wel opletten bij wat je doet.

Zijn ze niet heel vies?

Nee! Daar ben je zelf bij. Was je handen regelmatig en gebruik een nagelborstel.

Breken ze niet steeds af?

Nee, blijkbaar niet. Soms breekt er wel een, maar dat laat ik dan zo. Als een nagels deels ingescheurd is, kijk ik het nog even aan, maar anders gaat ‘ie eraf. Ik weet dat er trucjes zijn om je nagels te plakken. Dit kan je doen met een koffiefilter en transparante nagellak of met keukenpapier/tissues en secondelijm. Je blijft dit wel goed zien en je moet je nagels daarna lakken, daarom doe ik het liever niet.

Waar je verder rekening mee moet houden, is dat je bij mijn lengte twee keer zo veel nagellak nodig hebt. Ik doop het kwastje een keer in het potje per nagel, ongeacht het merk nagellak en de breedte van het kwastje.

Heb je zelf ook lange nagels? Of vind je het helemaal niks?

6 thoughts on “Tips ~ Lange nagels”

  1. Dit is echt een post voor mij, ik krijg het echt nooit voor elkaar mijn nagels te laten groeien. Ik bijt ze af als ik zenuwachtig ben of ze breken gewoon af.

    Like

  2. Mooie nagels heb je! Zelf heb ik ook over het algemeen lange nagels. Helaas zijn er onlangs in mijn slaap een paar gebroken, dus heb de rest ook weer korter geknipt, anders ziet het er zo raar uit. Hopelijk groeien ze snel weer aan!

    Like

Geef een reactie

