Overig

Tutorial ~ 20 minuten pedicure

CIMG1682

Aan het begin van de zomer wordt het steeds warmer, waardoor het tijd wordt voor open schoenen. Ik zorg er dan altijd voor dat mijn voeten er goed uitzien. Na een paar weken vergeet ik dat dan en als ik vervolgens naar mijn voeten kijk, erhm, tja. Daarom laat ik zien hoe je in 20 minuten je voeten er weer goed genoeg uit kan laten zien voor die leuke slippers of andere open schoenen.

Voorbereiden – 3 minuten 

Vul een teil met lauwwarm water en doe daar douche-/badolie of een verzorgende douchecrème bij. Ik gebruikte een variant van Dove Purely Pampering, deze vind ik minder uitdrogend dan andere doucheproducten. Test het water met je voeten, want je handen verdragen meer warmte dan je voeten. Pak body butter, een nagelknipper, een handdoek en eventueel iets waarmee je eelt kan verwijderen.

CIMG1681

 

Voetenbad – 10 minuten

Installeer jezelf op een comfortabele plek. Laat je voeten 10 minuten in het water zitten. Als je huid zacht is, kun je eelt gaan verwijderen.

Het laatste deel – 7 minuten

Haal je voeten uit het water en droog ze goed af. Ik gebruik hiervoor het liefst een ruwe handdoek, dat scheelt scrubben. Knip je teennagels. Als laatste neem je je body butter. Daarvan neem je een grote hoeveelheid om je voeten mee in te smeren. Doordat je huis heel zacht is, trekt het beter in. Neem ook het onderste deel van je benen mee. Hier gebruik ik een body butter van Oriflame Nature Secrets Wheat & Coconut. Deze is heel erg dik, maar trekt snel in. Deze butter is geschikt voor mensen die houden van een subtiele geur. Ik moet wel zeggen dat ik het kokoselement niet echt ruik.

CIMG1683

 

Dat is het! Ik hoop dat jullie het leuk en nuttig vonden om te lezen. Fijn weekend!

Geef een reactie

