Persoonlijk, Tips

Life ~ What’s in my schoolbag?

CIMG1652

Ken je dat? Als je op school zit, verlang je naar vakantie en als je vakantie hebt, denk je steeds aan school. Gelukkig heb ik nog een kleine week vakantie, maar toen ik mijn boeken kreeg, besloot ik deze ‘What’s in my schoolbag?’ te maken.

Mijn tas is een hand-/schoudertas van Beagles. Dit is nu mijn vierde tas en ik hoop dat deze het wat langer uithoudt dan nummer twee en drie. Aan de voorkant zitten twee vakjes. Binnenin heb je een iPadvak, een vak met een rits, een vakje voor je mobiel en een soort pennenvakje. Ik heb persoonlijk het liefst zo veel mogelijk vakjes, dan vind ik bijvoorbeeld mijn sleutels eerder terug.

CIMG1655

 

In mijn tas zit eigenlijk behoorlijk veel, als je het zo voor je ziet liggen. Ik heb niet eens alles wat er meestal inzit erbij gedaan, zoals mijn lunch en een fles met water.

Ik begin met wat je in iedere schooltas kunt verwachten: boeken, een agenda en een etui. Voor mijn boeken heb ik simpele kaften uitgekozen. Op de voorkant zit een etiket met print, waarop ik de eerste letter van het vak heb gestempeld met HEMA-stempels. Ook op de rug zit een etiket, dat scheelt zoeken in je kluis. De agenda is van HEMA. Mijn etui is eigenlijk een toilettas en is gevuld met alleen het noodzakelijke. Ik heb ook een klein etui mee voor dingen die ik weinig gebruik, zoals mijn USB-stick en elastiekjes. Verder heb ik bijna dagelijks mijn grafische rekenmachine bij me.

Waar ik zelf gek op ben, is lipbalsem. Dit blikje van Nivea ruikt heerlijk en het werkt erg goed. De kleine borstel van Zenner en de minideo van Dove zijn ook superhandig en makkelijk ergens tussen te stoppen. Ik neem ook altijd iets van handcrème mee, hoewel deze tube van Rituals eigenlijk bodylotion is. De crème trekt snel in en je handen blijven nog lang lekker ruiken.

Als laatste heb ik mijn glucosemeter, Dextro en extra koekjes mee, ik heb namelijk suikerziekte.

Op de foto heb ik maar een paar boeken neergelegd, maar het komt te vaak voor dat ik meer dan het dubbele mee moet nemen. Daarom heb ik ook nog wat tips om ruimte te besparen in je tas.

  • Moet je veel boeken meenemen? Neem dan alleen je werkboek en/of schrift mee. Als je tijdens de les een boek nodig hebt, kun je vast wel met iemand meelezen. Kijk wel uit met bij welke leraar je dit doet.
  • Je deodorant en je haarborstel nemen veel ruimte in. Vervang ze beide door mini’s. Als je geen kleine borstel kan vinden, neem je een kam mee.
  • Haal je etui leeg en neem alleen twee pennen mee. Al het andere gebruik je vaak niet dagelijks.

Bedankt voor het lezen! Als je nog een idee hebt voor een post, vertel het gerust in de comments.

8 thoughts on “Life ~ What’s in my schoolbag?”

  1. Erg leuk artikel! In plaats van een borstel, neem ik altijd een inklapbare borstel mee (je moet de borstel als het ware uit ploppen), waar ook nog een spiegel aan de binnenkant zit. Erg handig, neemt bijna geen plek in beslag en je hebt een spiegel ;)

    Like

Geef een reactie

