Overig

Tutorial ~ Back to school knot

CIMG1644

Hallo allemaal! Vandaag heb ik een, jawel, back to school artikel. Mijn inspiraties voor deze hairdo waren het weer, scheikunde en babyhaar. Soms moet je gewoon je haar uit je gezicht hebben en soms wil je niet dat de wind alweer een vogelnest van je haar maakt. Lees verder voor de tutorial.

Een haartutorial met foto’s, dat zou ik wel even doen. Dat viel dus flink tegen.  Er was niemand om foto’s te maken, dus mijn camera stond op een toren van een tafel, een krukje en een doosje. Er waren een paar momenten waarop ik dacht: “Laat maar, ik verzin wel iets anders.” Ik vind dat het kapsel niet heel duidelijk is te zien, maar ik probeer het zo goed mogelijk uit te leggen.

Wat je nodigt hebt:

  • Een borstel.
  • Twee elastieken.
  • Een paar schuifspelden.

CIMG1629

Je begint met het borstelen van je haar. Zorg ervoor dat vooral je aanzet helemaal klitvrij is.

CIMG1638

 

Maak dan een dun vlechtje ter hoogte van het hoogste punt van je wenkbrauw. Dat is de pluk die normaal gesproken als eerste uit je staart of knot schiet. Zet het vlechtje tijdelijk vast en doe hetzelfde aan de andere kant van je hoofd. Zorg ervoor dat de pluk haar tussen de vlechtjes naar achteren blijft. Gebruik eventueel een klem om hem daar te houden.

CIMG1641

Maak de vlechten los en maak daarmee een hoge staart. Vervolgens draai je je staart net zolang tot het om het elastiek heen zit. Daar omheen doe je het tweede elastiek. Alle losse plukjes zet je vast met schuifspelden.

Ik hoop dat je nu een beeld heb van wat ik bedoel! Ga jij hem ook maken? Bedankt voor het lezen.

2 thoughts on “Tutorial ~ Back to school knot”

Geef een reactie

