DIY ~ Briefjesraam

Hallo allemaal! Vandaag heb ik een DIY voor jullie. Ik kwam op het idee toen het prikbord stuk ging en ik opgezadeld zat met een berg losse papiertjes die ik toch ergens kwijt wilde. Ik maakte een soort briefjesraam met de lijst van het prikbord. Je hebt er niet eens zo veel voor nodig!

CIMG1613

 

 

 

 

 

 

 

Voor deze DIY heb je een grote lijst nodig. Ik gebruikte de lijst van het prikbord, maar een grote fotolijst kan ook. Je zou er ook zelf een kunnen maken van latjes. Als je wilt, kun je de lijst eerst verven of beplakken met washi tape.

CIMG1607

Verder heb je lijm of plakband, restjes dik draad of touw en schuifspelden nodig. Ik gebruikte wit als hoofdkleur en blauw als accentkleur; daar heb je dus minder van nodig.

CIMG1609

Je begint met de hoofdkleur (wit). Je knoopt het draad om de rand van de lijst en je lijmt het draadeinde vast aan de achterkant van de lijst. Wikkel het draad willekeurig om de lijst heen, zo krijg je iets wat je het beste kan beschrijven als een ongeorganiseerd spinnenweb. Lijm steeds het draad vast als het de lijst raakt. Ga zo door tot je er genoeg van krijgt of totdat je draad op is.

CIMG1611

Knoop het einde van de draad vast en lijm het losse einde ervan op de achterkant van de lijst. Neem je accentkleur en wikkel deze een paar keer om de lijst, een keer of vier vond ik zelf mooi afsteken tegen het wit. Wanneer de lijm droog is, kun je je briefjes, papiertjes, bonnetjes et cetera ophangen. Hiervoor gebruik je de schuifspelden. Leg de bovenkant van het papier tegen een kruispunt van twee draden en speld het papier op het kruispunt vast. Done!

CIMG1613

Ik hoop dat jullie dit leuk vonden! Ik was wat aan het ruziën met de foto’s (ahum, zon, waar ben je?), dus ik kreeg ze niet zoals ze zouden moeten zijn.

Veel succes!

 

4 thoughts on “DIY ~ Briefjesraam

Geef een reactie

